Følg
Mikkel Hjorth
Titel
Citeret af
Citeret af
År
Design thinking for digital fabrication in education
RC Smith, OS Iversen, M Hjorth
International Journal of Child-Computer Interaction 5, 20-28, 2015
2672015
Towards a formal assessment of design literacy: Analyzing K-12 students' stance towards inquiry
KS Christensen, M Hjorth, OS Iversen, P Blikstein
Design Studies 46, 125-151, 2016
722016
Understanding design literacy in middle-school education: Assessing students’ stances towards inquiry
KS Christensen, M Hjorth, OS Iversen, RC Smith
International journal of technology and design education 29, 633-654, 2019
692019
Educating the Reflective Educator: Design Processes and Digital Fabrication for the Classroom
M Hjorth, RC Smith, D Loi, OS Iversen, KS Christensen
Proceedings of the 6th Annual Conference on Creativity and Fabrication in …, 2016
552016
Digital Technology and design processes: Report on a FabLab@ School survey among Danish youth
M Hjorth, OS Iversen, RC Smith, KS Christensen, P Blikstein
Aarhus, Aarhus University, Denmark, 2015
192015
Digital Technology and design processes II: Follow-up report on FabLab@ School survey among Danish youth
M Hjorth, KS Christensen, OS Iversen, RC Smith
122017
Gap-analyse af teknologiforståelse i det danske uddannelsessystem fra grundskole til ungdomsuddannelser
DA Basballe, M Hjorth, OS Iversen, M Caspersen, BL Hansen, ...
Danske Professionshøjskoler, 2021
102021
DORIT: An analytical model for computational empowerment in K-9 education
C Dindler, OS Iversen, M Hjorth, RC Smith, HD Nielsen
International Journal of Child-Computer Interaction 37, 100599, 2023
92023
Teknologiforståelse–En sammenhængende faglighed?: En beskrivende analyse af 110 undervisningsforløb
MF Slot, R Hachmann, M Hjorth, M von Sehested
Learning Tech–Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi, 295-322, 2021
92021
National undersøgelse af grundlag for udviklingslaboratorier som metode til fag-og kompetenceudvikling i teknologiforståelse som led i dansk og PL på Læreruddannelsen …
BL Andersen, LB Andersen, RO Ebsen, AM Fonfora, M Hjorth, KN Jepsen, ...
National undersøgelse af grundlag for udviklingslaboratorier som metode til …, 2021
92021
The K-12 Maker Studio: Towards Teaching and Development of Design Literacy in Educational Maker Settings
M Hjorth
Aarhus Universitet, 2019
82019
Teknologiforståelse og digital dannelse–undervisningsvejledning til et nyt modul på læreruddannelsen
MM Rehder, TE Møller, M Hjorth, J Fibiger, M Hansbøl, JJ Jensen, ...
Københavns Professionshøjskole, 2019
72019
Teknologiforståelse som dannelsesaspekt i Lærerens Grundfaglighed: et møde mellem digitale teknologier og dannelsesteori i undervisningen
MH Beierholm, M Hjorth, DA Basballe
Studier i læreruddannelse og-profession 7 (1), 20-20, 2022
62022
Teknologiforståelse på læreruddannelsen: Kulturelle forudsætninger for faglig integration og kompetenceudvikling i eksisterende undervisnings-og grundfag
BL Andersen, L Nielsen, MM Rehder, LB Andersen, M Hjorth, KN Jepsen, ...
Learning Tech, 269-295, 2021
62021
Digital myndiggørelse fra Kant over Dewey til teknologiforståelse i folkeskolen
J Fibiger, RF Lorentzen, M Hjorth, NJ Pasgaard
Studier i læreruddannelse og-profession 4 (1), 56-76, 2019
52019
Makerspaces in University Colleges: a workshop about maker technologies and design thinking in higher education
S Lembcke, M Pilgaard, M Hjorth, JB de Ridder, J Fibiger
Proceedings of the Conference on Creativity and Making in Education, 114-115, 2018
52018
Video Design Games: Training Educators in Teaching Design
RC Smith, OS Iversen, M Hjorth, KS Christensen
Fablearn Europe, 2016
42016
FabLab@School: From digital literacy to design bildung
M Hjorth, OS Iversen
Fablearn Europe: Digital Fabrication in Education. Aarhus, Denmark., 2014
42014
Anbefalinger til indførsel af teknologiforståelse i uddannelse af lærere og andet pædagogisk personale: Slutleverance i 3. spor af forsøgsprogrammet for teknologiforståelse i …
LB Andersen, C Brabrand, M Buhl, O Caprani, M Georgsen, R Hachmann, ...
Børne-og Undervisningsministeriet, 2022
32022
Udviklingslaboratorier som metode til kompetenceudvikling i teknologiforståelse på læreruddannelsen: Slutrapport for projekt’Kompetenceløft for teknologiforståelse på …
M Georgsen, M Hjorth, MF Slot, LB Andersen, TE Møller, M Gustenhoff, ...
22023
Systemet kan ikke foretage handlingen nu. Prøv igen senere.
Artikler 1–20