Follow
Roland Hachmann
Roland Hachmann
PhD, Ass Prof. at University College South Denmark
Verified email at Ucsyd.dk - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Flipped Learning: mere end bare video
R Hachmann, P Holmboe
Praxis, 2014
222014
Enhancing knowledge transfer
NB Dohn, L Markauskaite, R Hachmann
Handbook of Research in Educational Communications and Technology: Learning …, 2020
182020
Participatory skills for learning in a networked world
R Hachmann, NB Dohn
Designing for learning in a networked world, 102-119, 2018
112018
Teknologiforståelse–En sammenhængende faglighed?: En beskrivende analyse af 110 undervisningsforløb
MF Slot, R Hachmann, M Hjorth, M von Sehested
Learning Tech–Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi, 295-322, 2021
62021
Didaktisk design for transformationer af faglig viden: En undersøgelse af lærerstuderendes videnstransformationer på tværs af professionsuddannelse og-praksis
R Hachmann
PhD Dissertation). University of Southern Denmark, Kolding, 2020
62020
Knowledge transformation across changes in situational demands between education and professional practice
NB Dohn, R Hachmann
Designing for situated knowledge transformation, 249-266, 2019
52019
Backchannels: Covert digital backchannels in the overt classroom
T Kjærgaard, R Hachmann
European Conference on E-Learning 21 (1), 192-198, 2022
42022
The cyber weapon: Decomposing puzzles in unplugged computational thinking practices with computational objects
R Hachmann
KI-Künstliche Intelligenz 36 (1), 59-68, 2022
32022
Anbefalinger til indførsel af teknologiforståelse i uddannelse af lærere og andet pædagogisk personale: Slutleverance i 3. spor af forsøgsprogrammet for teknologiforståelse i …
LB Andersen, C Brabrand, M Buhl, O Caprani, M Georgsen, R Hachmann, ...
Børne-og Undervisningsministeriet, 2022
32022
Enhancing knowledge transfer. I Handbook of Research on Educational Communications and Technology
NB Dohn, L Markauskaite, R Hachmann
Springer New York, 2020
32020
DIDAKTISK DESIGN for transformation af faglig viden: en undersøgelse af lærerstuderendes transformationer af faglig viden mellem professionsuddannelse og-praksis
R Hachmann
Print and Sign, SDU, 2020
32020
Computationel Literacy: Kognitive, sociale og materielle aspekter ved teknologiforståelser i skolen
R Hachmann
Learning Tech, 78-99, 2023
22023
Uoverensstemmende overensstemmelse: En narrativ fortolkning af epistemologiske og fagdidaktiske forståelser af teknologiforståelse som fag
S Dau, R Hachmann, M von Sehested
Learning Tech, 144-168, 2021
22021
Undervisning, læring og teknologi under Corona-pandemien: Introduktion til Læring og Medier (LOM) nr. 24, 2021
IMF Christensen, C Dalsgaard, M Georgsen, R Hachmann
Læring og Medier 14 (24), 2021
22021
Learning design–pædagogiske og didaktiske modeller for undervisningsudvikling, kvalitetssikring og effektivisering på de videregående uddannelser
L Buus, M Godsk, R Hachmann
Tidsskriftet Læring og Medier (LOM) 9 (15), 2016
22016
Veje til fremtidens skolebibliotek
R Hachmann, JJ Hansen
IT og undervisning, 39-41, 2011
22011
Cybervåbnet: computationel praksis i 8. klasse
R Hachmann
Håndbog i scenariedidaktik, 489-501, 2022
12022
Reflecting on or with practice
R Hachmann
European Conference on Reflective Practice-based Learning, 2021
12021
It og skoleudvikling
R Hachmann
Skolen i morgen 2013 (5), 5-7, 2013
12013
Kvalitet i partnerskaber mellem folkeskole og læreruddannelse:–Universitetsskoler som eksempel
TRS Albrechtsen, D Carlsen, R Hachmann
Studier i læreruddannelse og-profession 9 (1), 23-23, 2024
2024
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20