Follow
Karin Højbjerg
Karin Højbjerg
Copenhagen University College
Verified email at kp.dk
Title
Cited by
Cited by
Year
Formalisering af professionspædagogiske praksisformer i praktikuddannelse: En undersøgelse af den kliniske vejleders undervisningspraksis i den praktiske del af …
K Højbjerg
Aalborg Universitet. Institut for Læring og Filosofi, 2011
122011
The challenge of establishing a professional practice within practical education
K Højbjerg
Ethnography and Education 10 (2), 185-197, 2015
82015
Pierre Bourdieus praktikteori udlagt gennem eksempler fra forskning i professionalisering af undervisningspraksis.
K Højbjerg
Refleksiv praksis: Forskning i forandring, 44-67, 2012
82012
” Er jeg akademiker nok?”–masseuniversitetets studenterkampe om legitim uddannelseskultur
K Højbjerg, M Martinussen
Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift 10 (18), 7-24, 2015
62015
” Er jeg akademiker nok?”–masseuniversitetets studenterkampe om legitim uddannelseskultur
K Højbjerg, M Martinussen
Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift 10 (18), 7-24, 2015
62015
Kompleks fremtid og refleksive sundhedsprofessionelle: Om videreudvikling og forbedring af sundhedsuddannelserne: Afrapportering af Sundhedskartellets uddannelsesprojekt
K Larsen, PE Hansen, K Højbjerg, MB Dige
Aalborg Universitet, 2014
62014
Nyuddannede sygeplejerskers svære møde med arbejdslivet.
M Aagesen, K Højbjerg
Danish Journal of Nursing/Sygeplejersken 115 (11), 2015
52015
Grænser for professionel autoritet i mødet mellem sundhedsprofessionelle og patienter/klienter
K Højbjerg, N Sandholm, K Larsen
Limits for professional authority in the meeting between health …, 2015
52015
Disciplinary knowledge, pedagogy, and assessment in non-university marine engineering education–consequences for student academic success
AL Hindhede, K Højbjerg
Teaching in Higher Education, 1-16, 2022
42022
Kritiske perspektiver i helsefagene: Utdanning, yrkespraksis og forskning
M Feiring, I Ruud Knutsen, T I Juritzen, K Larsen
Cappelen Damm Akademisk/NOASP (Nordic Open Access Scholarly Publishing), 2017
42017
Refleksiv praksis: Forskning i forandring
A Bilfeldt, J Bloch-Poulsen, T Børsen, ML Gammelby, K Højbjerg, ...
Aalborg Universitetsforlag, 2012
42012
Klinikkens didaktik i et professionspædagogisk perspektiv
K Højbjerg, KA Petersen, J Boge
Klinisk sygepleje 31 (4), 243-256, 2017
32017
Praktikuddannelse i et professionspædagogisk perspektiv
K Højbjerg
Gjallerhorn, 64-71, 2014
32014
Socialklinisk sygeplejepraksis–en kvalitativ undersøgelse af hospitalsansatte socialsygeplejerskers praksisformer i mødet med socialt udsatte patienter
K Højbjerg, EM Andres, CI Gadgaard, HM Andersen, CJ Jensen
Klinisk sygepleje 36 (4), 225-239, 2022
22022
How teachers balance language proficiency and pedagogical ideals at universities in indigenous and postcolonial societies: The case of the University of Greenland
AL Hindhede, K Højbjerg
Journal of Language, Identity & Education 21 (6), 439-452, 2022
22022
Health Capital: An Empirical Study of Danish Healthcare Professionals’ Bodily Investments
K Larsen, I Harsløf, K Højbjerg, AL Hindhede
ISA World Congress of Sociology: Power, Violence and Justice, 2018
22018
At lære at agere i et sundhedsvæsen under forandring
K Højbjerg, K Larsen
Sundhedsvæsenet under forandring, 9-34, 2018
22018
Velfærdsorganisering og transformation–en indledning
K Højbjerg, ML Martinussen
Praktiske Grunde: Nordisk tidsskrift for kultur-og samfundsvidenskab, 5-10, 2016
22016
Students’ performative strategies in the practical part of Nursing Education
K Højbjerg
Performativity in Education: An international Collection of Ethnographic …, 2014
22014
Time-out nødvendig i klinisk undervisning
K Højbjerg
Sygeplejersken, 80-83, 2012
22012
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20