Karin Højbjerg
Karin Højbjerg
External associate professor, consultant ph.d. Aalborg University, Department of Learning and
Bekræftet mail på hum.aau.dk
TitelCiteret afÅr
The challenge of establishing a professional practice within practical education
K Højbjerg
Ethnography and Education 10 (2), 185-197, 2015
62015
Pierre Bourdieus praktikteori udlagt gennem eksempler fra forskning i professionalisering af undervisningspraksis
K Højbjerg
Refleksiv Praksis, 44-67, 2012
52012
Formalisering af professionspædagogiske praksisformer i praktikuddannelse
K Højbjerg
Institut for læring og filosofi, Aalborg Universitet, 2011
52011
Nyuddannede sygeplejerskers svære møde med arbejdslivet.
M Aagesen, K Højbjerg
Sygeplejersken/Danish Journal of Nursing 115 (11), 2015
32015
” Er jeg akademiker nok?”–masseuniversitetets studenterkampe om legitim uddannelseskultur
K Højbjerg, M Martinussen
Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift 10 (18), 7-24, 2015
32015
” Er jeg akademiker nok?”–masseuniversitetets studenterkampe om legitim uddannelseskultur
K Højbjerg, M Martinussen
Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift 10 (18), 7-24, 2015
32015
Praktikuddannelse i et professionspædagogisk perspektiv
K Højbjerg
Gjallerhorn, 64-71, 2014
32014
Velfærdsorganisering og transformation–en indledning
K Højbjerg, ML Martinussen
Praktiske Grunde: Nordisk Tidsskrift for Kultur-Og Samfundsvidenskab, 5-10, 2016
22016
Grænser for professionel autoritet i mødet mellem sundhedsprofessionelle og patienter/klienter
K Højbjerg, N Sandholm, K Larsen
Limits for professional authority in the meeting between health …, 2015
22015
Kompleks fremtid og refleksive sundhedsprofessionelle: Om videreudvikling og forbedring af sundhedsuddannelserne: Afrapportering af Sundhedskartellets uddannelsesprojekt
K Larsen, PE Hansen, MB Dige
Implement Consulting Group, Aalborg Universitet og Sundhedskartellet, 2014
22014
Health Capital: An Empirical Study of Danish Healthcare Professionals’ Bodily Investments
K Larsen, I Harsløf, K Højbjerg, AL Hindhede
XIX ISA World Congress of Sociology, 2018
12018
At lære at agere i et sundhedsvæsen under forandring
K Højbjerg, K Larsen
Sundhedsvæsenet under forandring, 9-34, 2018
12018
” Ens sociale hjerte banker jo”: Sygehussocialrådgiveres strategier mellem patienternes behov, organisationens krav og faglige idealer
US Nielsen, K Højbjerg, NS Larsen, K Larsen
Praktiske Grunde. Tidsskrift for Kultur-Og Samfundsvidenskab 2015 (1-2), 61-78, 2015
12015
Students’ Performative Strategies in the Practical part of Nursing Education: An international Collection of Ethnographic research on Learners Experiences
K Højbjerg
Performativity in Education, 21-44, 2014
12014
Time-out nødvendig i klinisk undervisning
K Højbjerg
Sygeplejersken, 80-83, 2012
12012
New dynamics of disability and rehabilitation: Interdisciplinary perspectives: a descent in the medical hierarchy
K Højbjerg, I Egerod, I Poulsen
New Dynamics of Disability and Rehabilitation, 251-272, 2019
2019
Academic strategies among students with profession–and university bachelors backgrounds
K Højbjerg, ML Martinussen
International Studies in Sociology of Education, 2019
2019
University-teachers’ practices balancing academic standards and enhancing indigenous linguistically speaking for first generation students
AL Hindhede, K Højbjerg
Journal of Language, Identity, and Education, 2019
2019
Transfer practices during acquired brain injury rehabilitation: a descent in the medical hierarchy
K Højbjerg, I Egerod, I Poulsen
New Dynamics of Disability and Rehabilitation, 251-272, 2019
2019
Student Interdisciplinary Practices in a PBL Study Environment
AL Hindhede, M Martinussen, K Højbjerg
Interdisciplinarity and Problem-Based Learning in Higher Education, 133-147, 2019
2019
Systemet kan ikke foretage handlingen nu. Prøv igen senere.
Artikler 1–20