Følg
Kristine Kabel
Titel
Citeret af
Citeret af
År
Literature education in Nordic L1s: Cultural models of national lower-secondary curricula in Denmark, Finland, Norway and Sweden
AF Gourvennec, H Höglund, M Johansson, K Kabel, M Sønneland
L1-Educational Studies in Language and Literature 20, 1-32, 2020
332020
For what benefit? Grammar teaching materials in upper primary Danish L1
K Kabel
L1-Educational Studies in Language and Literature, 1-25, 2020
212020
A focused ethnographic study on grammar teaching practices across language subjects in schools
K Kabel, MV Christensen, LS Brok
Language, Culture and Curriculum 35 (1), 51-66, 2022
152022
Danskfagets litteraturundervisning: et casestudie af elevers skriftsproglige måder at skabe stillingtagen på i udskolingen
K Kabel
DPU, Aarhus Universitet, 2016
132016
Digital games, literacy and language learning in L1 and L2: A comparative systematic review
T Hanghøj, K Kabel, SH Jensen
L1-Educational Studies in Language and Literature 22 (Speciall Issue), 1-44, 2022
112022
Kontekstualiseret grammatikundervisning-hvad er det?
K Kabel, K Bjerre
Viden om literacy, 20-28, 2020
112020
Hvordan praktiseres grammatikundervisning i dansk, engelsk og tysk?: statusrapport Gramma3
K Kabel, MV Christensen, LS Brok
VIA University College, 2019
112019
A review of Scandinavian writing research between 2010 and 2020
J Bremholm, K Kabel, C Liberg, GB uno Skar
Writing & pedagogy 33 (1-3), 7-49, 2022
102022
A framework for identifying early writing development.
K Kabel, J Bremholm, J Bundsgaard
Writing & Pedagogy 13, 2021
102021
Proficiency scales for early writing development.
J Bremholm, J Bundsgaard, K Kabel
Writing & Pedagogy 13, 2021
92021
Validating scales for the early development of writing proficiency.
J Bundsgaard, K Kabel, J Bremholm
Writing & Pedagogy 13, 2021
72021
Gramma3-projektet 2018-2019: baggrund og overblik
MV Christensen, LS Brok, K Kabel
Viden om literacy, 12-18, 2020
62020
Hvordan praktiseres grammatikundervisning i dansk, engelsk og tysk
K Kabel, MV Christensen, LS Brok
Statusrapport Gramma3, 143, 2019
52019
Refleksiv literacy og interkulturalitet i L1 og L2
K Kabel, LK Svarstad
Sprogfag i forandring: pædagogik og praksis, 35-54, 2019
52019
Year 8 students’ interpretations of short stories in the Danish L1 literature classroom: Distinct ways of writing and knowing
K Kabel
L1-Educational Studies in Language and Literature 27, 1-27, 2021
42021
Kontekstualiseret grammatikundervisning
K Kabel, K Bjerre, K Bock
Hvordan praktiseres grammatik-undervisning i dansk, engelsk og tysk …, 2019
42019
Hvad gør hvilken grammatik godt for?
K Kabel
Læremidlernes danskfag, 130-150, 2017
42017
Fagspecifik literacy: Når elever skaber betydning
K Kabel
Kom ind i sproget, 87-104, 2017
42017
Writing Instruction and Writing Research in Denmark.
K Kabel, J Bremholm
Composition Studies 49 (3), 150-154, 2021
32021
Didaktik og kontekst: Vi trænger til en teoretisk afklaring af kontekstbegrebet i literacy-didaktikken
K Kabel, LS Brok
Didaktik i udvikling, 219, 2018
32018
Systemet kan ikke foretage handlingen nu. Prøv igen senere.
Artikler 1–20